Over

Home / Over

Once upon…

Het moet in ’86 geweest zijn. Ik zie mijzelf nog languit liggen op de zachte vloerbedekking in de huiskamer van mijn ouderlijke huis. Leunend tegen een ingedeukte bruin nep leren poef. De spaghetti western “Once Upon A Time In The West” [>] werd uitgezonden op TV en ik keek 175 minuten gefascineerd toe. Geweldige personages, uitgekiende verhaallijnen, prachtige beeldvoering en de onvergetelijke film muziek van Morricone maakte alles af. Achteraf denk ik dat het mij toen duidelijk werd, ik wilde visueel creëren. Maar hoe? Waarmee?

Grafisch design + fotografie
Zoals de kolonisten in de 19e eeuw het wilde westen ontdekten, ging mijn reis via opleidingen waarbij DTP centraal stond. Grafisch design, webdesign én fotografie werden zo langzaam maar zeker de vakgebieden waarin ik wilde verkeren. Het werd een kwestie van veel meters maken. Vallen, opstaan, het stof van de hoed kloppen en doorgaan.

Grafisch design. Fotografie. Storytelling.
Ik leerde onder andere dat visuele uitingen niet mogen zwijgen. In tegenstelling tot de zwijgzame personages uit Once Upon A Time In The West wil ik mijn werk daarom juist laten spreken. Gedurende de gehele film communiceert de zwijgzame ‘pistolero’ Harmonica met zijn legendarische mondharmonica. Tijdens de ontknoping wordt echter duidelijk dat dit instrument de achterliggende kern van het verhaal meebepaald.

Vanwege dit soort details ben ik het belang van storytelling in combinatie met grafisch werk gaan inzien. Door uiteindelijk de ‘story-curve’  te ontwikkelen heb ik een methode gevonden waarmee mijn grafisch werk, mede middels verhalende texturen en elementen zich onderscheidt.

Story-curve
Fotografie zakelijk
Fotografie vrij werk
Fotografie portret
Fotografie editing
Grafisch design (web)
Grafisch design (print)
Grafisch design (logo & huisstijl)
Visual storytelling