Once upon…

Het moet in ’86 geweest zijn. Ik zie mijzelf nog languit liggen op de zachte vloerbedekking in de huiskamer van mijn ouderlijke huis. Comfortabel leunend tegen een ingedeukte bruin leren poef. De spaghetti western “Once Upon A Time In The West” [>] werd uitgezonden op TV en ik keek 175 minuten ademloos toe. Geweldige personages, uitgekiende verhaallijnen en een prachtige beeldvoering. De onvergetelijke soundtracks van Ennio Morricone maakte alles af. Ik denk dat het mij toen echt duidelijk werd; ik wilde visueel en verhalend creëren. Maar hoe? Waarmee? Een creatieve inslag had ik al maar voor de rest had ik geen idee.

Grafisch design + fotografie
Zoals de kolonisten in de 19e eeuw het wilde westen ontdekten en zich eigen maakten, ging mijn reis via studie en opleidingen waarbinnen Desk Top Publishing en grafische vormgeving centraal stond. Mijn passie voor fotografie en grafisch design groeide door te leren én vooral veel te doen. Meters maken. Vallen, opstaan, het stof van de hoed kloppen en doorgaan. Nieuwe werelden openden zich en zo bleef ik in beweging door niet alleen  offline maar uiteindelijk ook online uitingen te creëren.

Grafisch design + fotografie + storytelling
Een visuele uiting mag niet zwijgen. In tegenstelling tot de zwijgzame personages uit Once Upon A Time In The West wil ik dat mijn werk spreekt. De ook zeer, zeer zwijgzame pistolero Harmonica communiceert tijdens de gehele film via zijn legendarische mondharmonica. En laat nu net de uiteindelijke ontknoping van deze film schuilgaan achter dit instrument. Kijk, daar komt zomaar de kracht van het verhaal boven drijven: Storytelling. Ik ben mij in deze materie vast gaan bijten en zo kwam de story-curve [>] langzaam maar zeker tot leven; mijn tool om verhalend te visualiseren.

Story-curve
Fotografie zakelijk
Fotografie vrij werk
Fotografie portret
Fotografie editing
Grafisch design (web)
Grafisch design (print)
Grafisch design (logo & huisstijl)
Visual storytelling